נתנאל שיפוצים - פוסט חדש באתר

איך עושים קיר גבס – כל מה שצריך לדעת

איך עושים גבס נתנאל שיפוצים

בטח הייתם בבתים, במשרדים ובבתי עסק וראיתם שלל עיצובים ושיפוצים מרהיבים, ולא האמנתם לנוכח התובנה כשסיפרו לכם שמדובר במוצרי גבס. ללא ספק כיום עבודות גבס תפסו מקום של כבוד בשלל המקומות בעיקר בגלל היתרונות הרבים שהם מביאים, הם מבוצעים במהירות יותר, קלים לשינויים והכי חשוב – הם מוזילים את עלות העבודה. לא מעט היתרונות של הגבס אבל ללא ספק אחד הבולטם בהם הוא המראה המרהיב, המיוחד והדקורטיבי שהוא נותן. בטח תהיתם לא פעם כיצד מכינים ואיך עושים גבס, תנו לנו להפתיע אתכם, זה לא כל כך קשה ולא נחלתם הבלעדית של קבלני ואנשי מקצוע הגבס , גם אתם יכולים לעשות ולהכין קיר או כל רהיט מגבס אצלכם בבית. איך? תכף נראה.

כאמור, כל אחד יכול להכין גבס ולשאלה איך עושים גבס תשובות רבות. קודם כל חשוב לדעת מה בדיוק אתם רוצים לעשות מגבס. הדבר הנפוץ ביותר המוכן מעבודות גבס בבית הוא קיר הגבס, אותו אתם יכולים להכין בבית. אולם, מלבד קיר הגבס יש עבודות גבס רבות כגון: תקרה, קרניז, נישות, מדפים, מעמד לטלוויזיה ועוד. יכולות טכניות פשוטות ואמביציה להכין ולהתקין בבית בדיוק כמו אנשי מקצוע אמיתיים.  מה צריך בשביל זה? את הכלים הנחוצים, את ההחלטה מה בונים וכמובן את המפרט הטכני ואת כל השלבים. כשיש בידכם את שלושת הדברים האלה אף אחד לא יכול לעצור בידכם.

הכלים – מה בעצם אנחנו צריכים?

אי אפשר לעבוד בלי הכלים הדרושים לכך. כאמור לא מעט הדברים אותם אנו יכולים לבצע באמצעות גבס, אולם כמאפיין והמכנה המשותף להם הוא הכלים המשמשים בכל אחת מעבודות הגבס אשר יש ביכולתנו לבצע. הכלים הנחוצים להקמת עבודת גבס הם: לוחות גבס, צמר סלעים, ברגים, ברגי פח- פח ,  סרגל, אקדח סיליקון, מקדחה, ברגי גבס,  מספרי פח, סככין יפנית, מטר, פלס,  ניצבים ומסילות מתכת, נייר לגס, פינות לגבס, שפכטל אמריקאי, דבק אקרילי ודיבלים. לאחר שיש בידכם את כל  הכלים אתם רשאים לצאת לדרך, לא לפני שיש לידכם את אמצעי הבטיחות כגון משקפים, קסדה וכפפות.

הגדירו את מטרת העבודה:

כמו שכבר אמרנו, הכלים אותם כלים לכל עבודות הגבס ואינם מגדירים את העבודה, לכן חשוב שתדעו במדויק מה ברצונכם לבצע בעבודת הגבס  שנכנסתם עליה. עליכם לדעת גם מה המגבלות שלכם, אם מבחינת ידע או ניסיון וכישרון טכני, עליכם לענות על מספר שאלות לפני תחילת העבודה, ראשית תתארו לכם מה בדיוק המורכבות של העבודה. האם ישנם חיתוכים וזוויות רבות. אם התשובה היא “כן”, צריך ניסיון רב בתחום ובדרך כלל עדיף פשוט לפנות לאיש גבס מקצועי. שנית, מה ברצונכם לבנות ולהתקין – אם זה קיר גבס, מדפים, תקרה, נישה, כוורת, קרניז ועוד. לפני כל עבודה עליכם לדעת מה תהיה התוצאה הסופית, ללא תכנון נכון תמצאו את עצמכם עם שברון לב לא קטן.

קיר גבס – הכי נפוץ שקיים:

כאמור, הדבר השכיח ביותר בבית העשוי גבס הוא כמובן קיר גבס. על מנת להתחיל בבניית קיר גבס עליכם למדוד את אורך הקיר שאתם רוצים, לאחר שבדקתם חיתכו את מסילות המתכת באורך בעזרת מספרי פח וקבעו אותם לאורך הקיר בעזרת הברגים. חשוב לזכור שהמסילות לא מגיעות עם חורים ועליכם להחזיק מקדחה לידכם בזמינות מלאה. לאחר מכן יש לחתוך את לוחות הגבס באורך המתאים, להתקין את הראשון על מסילות המתכת ולחבר בעזרת ברגי גבס מיוחדים. לאחר שלוח הגבס הראשון מונח יש למלא אותו בעזרת צמר הסלעים, להעביר שככבה של שפכטל אמריקאי ומיד לסגור אותו בעזרת הלוח השני, יש להצמיד אותם בעזרת נייר לגבס וברגי גבס. לאחר מכן יש להעביר שכעפטל על כל החלק החיצוני של הקיר ולהמתין להתייבשות. לאחר שהשפכטל התייבש לשייף ולנקות באמצעות נייר שיוף או נייר זכוכית לקבלת מראה אחיד.

כתבות דומות

מהם השלבים בשיפוץ מטבח?

מה צריך לתכנן, שניה לפני שמזמינים בעלי מקצוע לשיפוץ מטבח? אוהבים את הבית שלכם? אתם לא מתכננים לעבור דירה, אבל ממש חייבים לשפר קצת את

מה כרוך בשיפוץ גינה

כשמדברים על שיפוצים האסוציאציה הראשונה שעולה לכמעט כולנו היא שיפוץ חלל הפנים של הבית. חלל הפנים כולל את הסלון, המטבח, חדר האמבטיה וחדרי השינה. למרות

חשוב לשתף עם המשפחה והחברים:
דילוג לתוכן