נתנאל שיפוצים - פוסט חדש באתר

איך תבחרו את הריצוף

איך תבחרו את הריצוף נתנאל שיפוצים

מבלי לחשוב על זה ביום יום ומבלי לתת לזה חשיבות רבה, אנחנו מוקפים בריצוף וברצפה, כל שנייה שאנו דורכים יש ריצוף מתחתינו. מקצוע הרצפות הולך ומשתכלל, מתפתח מדי יום ויומו, וכל פעם מביא לנו חידושים נוספים. אז איך תבחרו את הריצוף מבין כל מגוון האפשרויות העומד לרשותכם? דבר ראשון עליכם להכיר טוב יותר את עולם הריצוף. נעבור ביחד על סוגים, דגמים וחומרים וניתן לכם מספר טיפים לאיך תבחרו את הריצוף שיתאים לכם בצורה מושלמת לבת, לעסק ולמשרד. למרות הרצון לעיצוב דקורטיבי ומושלם לבית עליכם לזכור שהריצוף הוא החלק עליו אנו דורכים, מה שאומר שהוא אמור להיות בעל רמת שחיקה גבוהה, אם אתם לא רוצים שהרצפה שלכם תיהרס בקלות אל תחליטו על סמך מראה עיניים בלבד.

בעולם הריצוף, ואת זה נגיד לכם על מנת שתדעו איך תבחרו את הריצוף קיימים שתי סאגות בולטות ועיקריות: הריצוף הטבעי והריצוף המלאכותי. לכל אחד יש את מגוון היתרונות ואף החסרונות שלו.

ריצוף טבעי:

בין האריחים הנחשבים כריצוף טבעי אפשר למצוא את השיש, הגרניט, הבזלת והצפחה. את האבנים לאריחים אלה חוצבים חברות הריצוף המובילות היישר מבטן האדמה, מה שמביא ייחודיות לכל אריח בנפרד. בין יתרונותיו של הריצוף הטבעי אפשר למצוא את המראה המיוחד, העשיר והיוקרתי. לריצוף מאבן השיש יש את הברק הטבעי והמושלם שלא ניתן להגיע אליו בריצוף מלאכותי. שני חסרונותיו הבולטים הם השחיקה הנמוכה ויכולת הספיגה הנהמוך, בכך שכל חומר הנשפך עליו משאיר שובל וכתם לכל החיים, אז זהירות.

ריצוף מלאכותי:

המתרס השני בסאגת סוגי הריצוף הבולטים הוא הריצוף המלאכותי, בין סוגיו ניתן למצוא את הקרמיקה ואת הגרניט פורצלן. בין יתרונותיו של הריצוף המלאכותי תוכלו למצוא את העובדה שהוא בעל שחיקה אינטנסיבית ביותר, כלומר הוא לא נהרס בקלות כלל. יתרון נוסף לריצוף המלאכותי הוא היכולת להיעשות ולהתבצע בריצוף בהדבקה. חסרונותיו הבולטים של הריצוף המלאכותי הוא החיבור בין האריחים הממולא ברובה ומעיק ונותן תחושה לא חלקה. חסרון נוסף הוא שכמו כל מעשה ידיי אדם, לא כל האריחים יוצאים באופן מושלם ויכולים להגיע בעל קיעור וקימור.

סוג נוסף של התלבטות ומה שפותח את ההתלבטות ומעמיד את השאלה איך תבחרו את הריצוף, הוא האם לבחור בין פרקט טבעי ואורגינל, או אריחים דמויי פרקט מה שנקרא פרקט לימנציה.

פרקט עץ טבעי:

מאז המאה ה16 וה17 ועד היום בני אדם רוכשים כבוד יתר לרצפות הפרקט עץ. מאז ועד היום, וכנראה לתמיד הפרקט מצית בליבנו יוקרה ואיכות, ובשל כך לא מעט בני אדם שמרכיבים פרקט כריצוף בביתם.  בנוסף לכך הפרקט עץ לא מצריך תחזוקה מיוחדת וחומרי ניקיון לעץ יכולים לעשות העבודה. במקרה ואחת הלוחות נפגעת ניתן בקלות להחליפה באחת אחרת, מה שמקל על הבחירה בפרקט כריצוף. אך לעומת היתרונות, הפרקט כמו כל מוצר מעץ אינו מסתדר טוב עם מים, לכן במקרה של הצבה או רטיבות יהיה צורך להחליף את הפרקט.

פרקט למינציה:

פרקט הלימנציה הוא אריחים דמויי פרקט אך זול בהרבה יותר. התחזוקה של פרקט לימנציה היא פשוטה ביותר, אפילו יותר מאריחים רגילים, כל מה שצריך זה לטאטא ולהעביר מטלית לחה. התקנתה המהירה ואפילו בריצוף בהדבקה מביאה לפרקט לימנציה יתרון. פרקט לימנציה ניחן במראה חם, אחיד וביתי מאוד. אולם בשל יתרונותיו הרבים פרקט הלימנציה סובל גם הוא מלא מעט חסרונות. גם הוא, בדומה לאח הטבעי שלו סובל ממגע עם מים ובמצב כזה מצריך החלפת כל הריצוף. חשי העין יבחינו במיידי כי אין מדובר בפרקט טבעי ואמיתי ויוריד מהעיצוב ביוקרתי שתכננתם עליו. בניגוד לפרקט אמיתי כאשר אחד מאריחי פרקט הלימנציה סובל  מפגם, אין אפשרות להוציא ולשייף אותו, אלא יסבול מזה כל שארית חייו.

כתבות דומות

שיפוץ ארונות מטבח

אם אתם נמצאים בדף זה אתם מעלים בראשכם זמן לא קצר את המחשבה לערוך שיפוץ ארונות מטבח ולשפץ את כל חדר המטבח. חדר המטבח הוא

חשוב לשתף עם המשפחה והחברים:
דילוג לתוכן