נתנאל שיפוצים - פוסט חדש באתר

הכל על שיפוצים

מאחורי השיפוצים - הכל על שיפוצים

מתכננים לשפץ את הבית? אם כן, הגעתם למקום הנכון!

במדריך המקיף הזה נסקור את כל מה שצריך לדעת על שיפוץ בתים. החל משלבי התכנון הראשוניים ועד הגימור.

בגדול, כולם חולמים על בית גדול, מרווח ומואר יותר. בדיוק כמו הבתים שאנו רואים בתמונות. אבל לצערנו, ולמרות שישראל היא מדינה שטוב מאוד לחיות בה והיא רבת יתרונות, לא לכולם יש את ביכולת הפיננסית לקנות דירה חדשה. מה עושים? מה שרוב האוכלוסייה עושה והולכים על האופציה הזולה יותר – שיפוץ הדירה. אנו ניתן לכם הצצה בלעדית על מאחורי השיפוצים הכל על שיפוצים. לשיפוץ הבית מספר שלבים, כל אחד הוא קריטי ואינטגרלי בפני עצמו, דילוג על אחד מהם יכול לגרוע מהתוצר הסופי ומאיכות הגימור והתוצאה אליה שאפנו בתחילת הפרויקט. אנא הקפידו על כל אחד מהשלבים הבאים בקפידה יתרה ואין להקל ראש באף אחד מהם.

הבנת החשיבות של שיפוצים בבית

שיפוצים בבית הם יותר מסתם שיפורים אסתטיים; הם יכולים לשפר משמעותית את הפונקציונליות, הנוחות והערך של חלל המגורים שלך. בין אם מדובר בשיפוץ מטבח, שדרוג חדר אמבטיה או שיפוץ ביתי, שיפוץ הבית מאפשר לכם להתאים אותו לצרכים ולאורח החיים הייחודיים שלכם. בנוסף, שיפוץ המבוצע היטב יכול להגדיל את ערך השוק של הנכס שלך, מה שהופך אותו להשקעה משתלמת.

תכנון שיפוץ הבית – מאיפה להתחיל?

הערכת הצרכים והמטרות שלך:

לפני שאתה צולל לתוך כל פרויקט שיפוץ, הקדיש את הזמן כדי להעריך את הצרכים שלך ולהציב יעדים ברורים. קבע אילו אזורים בבית שלך דורשים תשומת לב ואילו שינויים אתה רוצה לבצע. האם אתה מחפש ליצור חלל מגורים בקונספט פתוח, להוסיף אחסון נוסף או לשדרג מתקנים מיושנים? הבנת היעדים שלך תנחה אותך בהמשך התהליך.

הגדרת תקציב ריאלי:

אחד ההיבטים החשובים ביותר בכל שיפוץ הוא הקמת תקציב ריאלי. חקור את העלויות הכרוכות בחומרים, בעבודה ובהוצאות אחרות. דאגו להפריש קרן מגירה לנסיבות בלתי צפויות שעלולות להיווצר במהלך הפרויקט. תקציב מתוכנן היטב יעזור לכם לתעדף את יעדי השיפוץ ולהימנע מהוצאות יתר.

וילה מאורת ויפה

השלבים לשיפוץ הבית

עיצוב הבית:

הגענו לחלק המעניין, הכיפי והאהוב ביותר על הלקוחות, ובנינו- גם על בעלי המקצוע. זה החלק בו מתכננים איך הבית יראה. לפעמים אתם מגיעים לבית חדש ובטוחים שכך היה נראה תמיד, אך לא כך הדבר, הגיע הזמן שתלמדו איך הדברים עובדים ומה קורה מאחורי השיפוצים הכל על שיפוצים! את החלק של עיצוב הבית חולקים בצוותא בעלי הנכס, הלקוחות, ובעלי המקצוע. התפקיד מחולק לשניים וכל פעם מיואש על ידי צד אחר מבין השנים. התפקידים הם ברורים, יש את אלה שמביאים את הרעיונות והצד השני מאשר או פוסל בשל טענות כאלה ואחרות, ממש כמו בבית משפט, גם על עיצוב מתנהלים בין כותלי הבית מאבקים ודיונים על עיצוב הבית. למרות שהלקוח הוא בעל המאה ולכאורה חייב להיות האוטוריטה היחידה והמילה האחרונה, בעל מקצוע שחשובה לו העבודה ורוצה לטובת הלקוח, יביע את דעתו ואף יתנגד לבצע דברים אם הוא לא חושב שהם נכונים מבחינה מקצועית, חשוב להדגיש, בעל מקצוע לא יפוצץ הכל בגלל שלא אהב את צבע הקירות, אבל כשמדובר על פירוק, בינוי והריסה, הוא יעמוד על רגליו האחוריות אם דבר זה יסכן או יפגע מקצועית בבית. למרות שאנו בטוחים שאנו יודעים הכל והכי טוב, כדי ומומלץ מאוד להקשיב לאנשי המקצוע, בכל זאת, הם מקצועיים. יש דברים שרק עין מקצועית יכולה לראות. מומלץ מאוד לקחת את מה שאנשי המקצוע אומרים ולהעביר את תקופת השיפוצים בשיתוף פעולה ולא רק היררכיה של לקוח ושיפוצניק מבצע, ככה כולם רק ירוויחו.

בחירת בעל המקצוע:

את תהליך השיפוצים מתחילים כמו בכל תהליך בבחירת איש המקצוע. את איש המקצוע אשר יהווה עבורכם וישפץ את ביתכם אפשר לבחור במספר דרכים, מהמלצה של חבר קרוב, ביקורות באתר אינטרנט או בתמונות או מודעה בעיתון. מספר הדרכים והרבדים להגיע לאנשי מקצוע הוא גדול לאין שיעור, אבל ישנם שלושה דברים שעליכם להקפיד ולבדוק שבעל המקצוע מחזיק בהם: מקצועיות, אמינות והכימיה בינו לבין הלקוח. את המקצועיות אתם יכולים לראות דרך תיק עבודות ואת רמת הגימור שלהן הגיע. אמינות אתם יכולים לשמוע דרך מכר קרוב שלקח אותו לעבודה, אבל את לכימיה אך ורק אתם, וכמובן בעל המקצוע , אחראים לכך. אם מערכת היחסים בינכם ובין בעל המקצוע יהיו מעורערים, זה יכול להוות גורם לפיצוץ והפסקת העבודה. אחד הדברים שעוזרים לכימיה בין לקוח ובעל מקצוע הוא כמובן אמינות. אמינות מצד בעל המקצוע הוא לעבוד באופן שקוף וגלוי אל מול מעסיקו ולהראות לו מה קורה מאחורי השיפוצים הכל על שיפוצים ולעבוד מולו בשקיפות רבה.

קבלת היתרים ואישורים

בהתאם להיקף הפרויקט שלך, ייתכן שיהיה עליך לרכוש אישורים מהרשויות המקומיות. הקפד תמיד על עמידה בקודי בנייה ובתקנות כדי למנוע סיבוכים משפטיים.

יצירת ציר זמן של פרויקט

אז אחרי שבחרנו את בעל המקצוע, סגרנו איתו את כל עניין העיצוב ועשינו מולו תיאום ציפיות – יאללה יורדים לשטח מה שנקרא ומתחילים בעבודת הכפיים. שיפוץ הבית מורכב לאין שיעור ומורכב מרבדים עמוקים ומקיף את כל הבית, סלו, חדרי שינה, חדר אמבטיה ובמקרים מסוימים גם שיפוץ הגינה נלקח בחשבון. לכל החלקים רמת הקושי שלו ואם שכרתם חברת שיפוצים מוכרת וידועה – אתם בידיים טובות. לחברות השיפוצים הגדולות צוותים רבים אשר כל צוות מופקד ומיומן על שיפוץ תחום אחר בבית. בעזרת אנשי המקצוע הטובים ביותר תגיעו לרמת הגימור המושלמת כמו שתמיד חלמתם. לפני שמתחילים בעבודה חשוב לזכור דבר שאין ממנו דרך חזרה: חתימת החוזה. כל בעלי המקצוע כיום מקפידים ביתר שאת על חתמת חוזה עבודה ביניהם ללקוח, חשוב מאוד לעיין בחוזה עליו אתם חותמים, על כל סעיף ואף על האותיות הקטנות ובין השורות. בחוזה עבודה סטנדרטי יופיעו דברים כמו עמידה בלוח הזמנים, תשלומי כספים, אחריות על עבודה בטוחה ותקינה וכן גם הבטחה מצד בעלי המקצוע לעבוד עם חומרי הגלם האיכותיים ביותר. פיתוח ציר זמן ריאלי הוא חיוני לתהליך שיפוץ חלק. קחו בחשבון גורמים כמו אספקת חומרים, זמינות קבלני משנה ועיכובים אפשריים.

הליך שיפוץ דירה

שלב 2: הריסה והכנה

עם סיום התכנון, הגיע הזמן להכין את החלל לשיפוץ.

ניקוי השטח

הסר את כל הרהיטים והחפצים מאזור השיפוץ. הגן על אזורים אחרים בבית שלך מפני אבק ופסולת במהלך ההריסה.

עבודות הריסה

הרס בזהירות ובבטחה את המבנים הקיימים, תוך הקפדה על כל אמצעי הבטיחות. השלך את הפסולת באחריות.

שלב 3: שינויים מבניים

בשלב זה מבוצעים כל שינוי מבניים.

בנייה ומסגור

אם השיפוץ שלכם כולל הרחבה או סידור מחדש של קירות, זה הזמן שבו מתבצעת עבודת המסגור. חיוני להזמין נגרים מיומנים לבנייה מדויקת ויציבה.

חשמל ואינסטלציה

יש להשלים חיווט מחדש, התקנות אינסטלציה וכלי עזר אחרים בשלב זה. ודא שהכל בהתאם לקוד כדי למנוע בעיות בהמשך.

שלב 4: התקנת מתקנים וגימורים

השלב הרביעי עוסק בהבאת החזון שלך לחיים עם מתקנים וגימורים.

רַצָפוּת

התקן את חומר הריצוף שבחרת, בין אם זה עץ, אריחים או שטיחים. התקנה נכונה היא קריטית לאריכות ימים ואסתטיקה.

ארונות ומשטחי עבודה

במטבח ובחדרי הרחצה התקינו ארונות ומשטחים. אלמנטים אלה משפיעים מאוד על הפונקציונליות והמראה של החללים.

ציור וטפטים

צביעה או הנחת טפט היא דרך מצוינת לרענן את המראה של כל חדר. בחר צבעים ודפוסים המשלימים את ערכת העיצוב שלך.

שלב 5: נגיעות אחרונות וניקיון

השלב האחרון כולל הוספת גימור והבטחת השטח המשופץ מוכן לשימוש.

תאורה ומתקנים

התקן גופי תאורה ואביזרים כדי לשפר את האווירה והפונקציונליות של החלל, שמוסיף אור לבית ומדגיש את החיות של הבית

חומרה ואביזרים

הוסף ידיות, ידיות דלתות וחומרה אחרת לארונות ולדלתות. שלב אביזרים כדי להתאים אישית את החלל.

ניקיון

לאחר השלמת השיפוץ, נקו היטב את הבית, מכל הלכלוך והאבק , צריך להשתמש בחומרים חזקים שיורידו את כל הלכלוך מהקירות ומהרצפה, אתם יכולים להשכיר חברת ניקיון ולגמור עם הסיפור הזה

אז אחרי שהסברנו לכם את כל השלבים של שיפוץ הבית הגיע הזמן לקחת את החברה הנכונה בשבילכם .

משך שיפוץ הבית תלוי במורכבות הפרויקט ובכל עיכובים בלתי צפויים. שיפוצים קטנים עשויים להימשך מספר שבועות, בעוד שיפוצים גדולים יותר עשויים להתארך למספר חודשים.

לגור בבית במהלך שיפוץ אפשרי, אבל זה יכול להיות לא נוח ומבולגן. שקול למצוא מקומות לינה חלופיים אם הנוחות שלך חשובה לך.

כדי להבטיח שיפוץ מוצלח, תכנן ביסודיות, שכור אנשי מקצוע בעלי מוניטין ותקשר בצורה ברורה עם הקבלן שלך. בדוק באופן קבוע את העבודה כדי לטפל בחששות באופן מיידי.

עלות שיפוץ הבית משתנה משמעותית בהתאם לגורמים כמו היקף הפרויקט, מיקומו וחומרי השימוש. הנה הממוצע:

עלות שיפוץ דירה ממוצעת – עבודת קבלן בלבד1,200 – 1,500 ש”ח למ”ר
עלות שיפוץ דירה כולל חומרי גמר ועלויות בעלי מקצוע משלימים2,000 – 5,000 ש”ח למ”ר

כותרות דומות

חשוב לשתף עם המשפחה והחברים:
דילוג לתוכן