נתנאל שיפוצים - פוסט חדש באתר

שיפוצים בבניין משותף – כך תצליחו למקד את צורכי הבניין ולקבל את הסכמת כלל הדיירים!

שיפוצים בבניין משותף

רגע לפני שאתם מתחילים בהליך שיפוץ הדירה שלכם, חשוב שתכירו כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם לעשות זאת בצורה נכונה. רבים מהבוחרים לפתוח בהליך שיפוצים בבניין משותף, שיפוצים קטנים או שיפוצים בדירה פרטית ללא הכנה מוקדמת מוצאים את עצמם אבודים בתוך הליך ארוך יותר ממה שציפו שעלותו גבוהה יותר בעשרות אחוזים מהתקציב העומד לרשותם. מעבר לחריגות בלוחות הזמנים ובעלויות הליך השיפוץ, הם גם לא אחת נאלצים להתמודד עם חוסר הסכמה עם קבלן השיפוצים, מה שעלול להוביל למריבות של ממש. במטרה להימנע מכך, קיימת חשיבות רבה לעשות הכנה מוקדמת ומסודרת בת מספר צעדים פשוטים שיכינו אתכם לקראת הליך שיפוצים בבניין משותף. נתנאל שיפוצים המציע לכל לקוחותיו מגוון עבודות שיפוצים במרכז עוסק בתחום מזה לא מעט שנים ויודע להתאים את עצמו לכל צורכי לקוחותיו. אז רגע לפני שאתם פותחים בהליך שיפוצים בבניין משותף, חשוב שתכירו את הסיבות השכיחות ביותר בגינן אנשים רבים בוחרים להתחיל בהליך שיפוצים בבניין משותף ולא עורכים שיפוץ אישי בדירתם בלבד.

שיפוץ בניין ממניעי בטיחות - חיזוק יסודות והוספת חדרי ממ"ד

ראשית, חשוב להדגיש ולומר כי הליך שיפוצים בבניין משותף מצריך התארגנות של כלל הגרים בבניין. ללא הסכמתם של כלל הדיירים, ברוב המקרים הליך השיפוצים לא יוכל לצאת לדרך. שיפוצים בבניין משותף לרוב כוללים שינויים בחדרי המדרגות, הוספת מעליות, חיפוי קירות חיצוניים, הוספת חדרי ממ”ד ועוד. אחת הסיבות השכיחות ביותר בגינן רבים כיום בוחרים באפשרות זו של שיפוצים בבניין משותף היא מצב מיושן של הבניין. כיום יש לא מעט בניינים בישראל שנבנו לפני מספר רב של שנים כך שעמידותם ויציבותם מחייבת שינוי. נזקי הזמן ומזג האוויר משפיעים על מראה הבניין וחשוב מכך, על עמידותו ובטיחותו ולכן כיום ישנם רבים שבוחרים בהליך שיפוצים בבניין משותף במטרה לחפות את הקירות החיצוניים של הבניין ולמנוע את חדירתם של מי הגשמים וכן את הבלאי שנגרם מהשמש הקופחת בימי הקיץ, להוסיף חיזוקים לבניין שיבטיחו לשפר את עמידותו וכמובן להוסיף חדרים ממוגנים, מה שבעבר לא היה חלק בלתי נפרד מהליך הבנייה.

שיפוץ בניין ממניעי נוחות ונראות - החלפת ריצוף, צביעת קירות וחיפוי קירות חיצוניים

סיבה נוספת בגינה רבים בוחרים בהליך שיפוצים בבניין משותף נובעת מטעמי נוחות ונראות. נתנאל שיפוצים מציע מגוון רחב של סוגי שיפוצים בבניין משותף שיוכלו להתאים לכל בניין. ברוב המקרים דיירי הבניין ירצו לשפץ את חדר המדרגות, לצבוע את קירותיו, להדביק ריצוף חדש על הריצוף הקיים, להוסיף מעליות ועוד. במקרים מיוחדים ישנם בניינים שיכולים לקבל אישורים אף להוספת מרפסות שמש אחידות לכל דיירי הבניין. כך או כך, חשוב להגיע מוכנים וממוקדים למעמד תחילת השיפוץ בכדי להימנע מאי הבנות ולא מעט חריגות הן בלוחות הזמנים והן בעלויות השיפוץ. בדומה לכל הליכי שיפוצים במרכז, שיפוצים קטנים וגדולים כאחד, גם בהליכי שיפוצים בבניין משותף יש רמות משתנות של היקף השיפוץ. שיפוץ קוסמטי יתמקד בעיקר בנראות החיצונית ויכלול הדבקת ריצוף חדש על הריצוף הקיים, צביעת קירות, הדבקת חיפויים שונים ועוד שלל עבודות חיצוניות התורמות למראה הכללי. שיפוץ כללי ויסודי יותר יכלול התמודדות עם תשתיות אינסטלציה וחשמל בבניין, החלפת ריצוף, שבירת קירות, בניית קירות חדשים, הוספת מעליות ועוד. ההבדלים בין השיפוצים הללו באים לידי ביטוי בעיקר במשך זמן העבודה וכמובן בעלויות המשתנות.

כך תצליחו להגיע להסכמות בין כלל דיירי הבניין

לכן, השלב הראשון אותו אתם חייבים לעבור הוא מיקוד הצרכים שלכם. לפני שאתם מתחילים הליך שיפוצים בבניין משותף, קיימת חשיבות רבה למקד את מלוא הצרכים שלכם כך שתכירו את כל השינויים שתרצו שהבניין יעבור. איך עושים את זה אתם שואלים? בצעד אחד פשוט. כל שאתם נדרשים לעשות בכדי למקד את הליך שיפוצים בבניין משותף הוא ליצור רשימה מסודרת של כלל השינויים שתרצו לבצע בבניין כולו. את הרשימה יש לערוך במשך כחודש ימים בכדי לוודא שלא תשכחו דבר. לאחר תום עריכת הרשימה חשוב לעבור בין כלל דיירי הבניין בכדי לוודא שכולם מסכימים על כל השינויים העתידיים שיתרחשו בבניין לאחר השלמת הליך שיפוצים בבניין משותף. אפשרות נוספת היא לאפשר לכל דייר לכתוב את הדברים שהיה רוצה לשנות בבניין במהלך שיפוצים בבניין משותף ולאחר קבלת הפירוט מכלל הדיירים, להרכיב רשימה הכוללת את כל הנדרש. שלב זה יסייע לכם להתמקד ולהימנע מהיסחפות בעת הליך השיפוץ, מה שכמובן יסייע להימנעות מחריגות בלוחות הזמנים ובתקציב הנדרש.

פירוט הצעות המחיר - כל מה שאתם חייבים לכלול בהן!

לאחר מיקוד מלוא הצרכים והרצונות של כל דיירי הבניין, כל שנותר זה להתחיל לאסוף הצעות מחיר מפורטות מכמה שיותר קבלני שיפוצים. בניגוד למקובל לחשוב, הצעות מחיר אינן מסתכמות בעלות הכוללת של הליך שיפוצים בבניין משותף אלא חייבת לכלול עוד לא מעט פרטים חשובים. הדבר הראשון שחשוב להכניס בהצעת המחיר הוא פירוט מדוייק של כלל העבודות שנדרשות להיעשות בבניין. פירוט כלל העבודות ימנע מצבים של אי הבנות ואי הסכמות בין קבלן השיפוצים לבין דיירי הבניין ולכן אל לכם לוותר על זה. הדבר השני שחשוב לכלול הוא פירוט מדוייק של מועדי התשלומים ועלויות שיפוץ כל חלק בנפרד. פירוט זה אף הוא ימנע אי הבנות ויאפשר לכם לדעת בדיוק על מה אתם משלמים וכך תוכלו להעריך את עלויות תוספות שתרצו להוסיף במהלך השיפוץ. נתנאל שיפוצים המציע לכל לקוחותיו שירותי שיפוצים במרכז, שיפוצים קטנים, שיפוצים בבניין משותף ועוד ישמח להעמיד לרשותכם את כל ניסיונו ומקצועיותו בתחום.

כתבות דומות

דיבל גבס

מה זה דיבל גבס ולמה הוא חשוב אם ביצעתם שיפוצים לאחרונה ונעשו אצלכם בבית עבודות גבס ,יכול להיות שאתם רוצים לתלות מדף על הקיר ולא

ריצוף לבית גרניט פורצלן

אין מי שלא מכיר ריצוף לבית גרניט פורצלן. זהו הריצוף הפופולרי ביותר כיוון שהוא נחשב בין האיכותיים והחזקים ביותר אם לא האיכותי ביותר. ריצוף לבית

חשוב לשתף עם המשפחה והחברים:
דילוג לתוכן