נתנאל שיפוצים - פוסט חדש באתר

כל השלבים בשיפוץ אמבטיה – צעד אחר צעד

השלבים בשיפוץ אמבטיה נתנאל שיפוצים

במקרה והחלטתם לשפץ את הבית חשוב שתדעו כי אחד התחומים הקשים, המאתגרים שמצריכים את כוח האדם הגדול ביותר – הוא שיפוץ אמבטיה. שיפוץ אמבטיה כורח סביבו אנשי מקצוע רבים, אינסטלטור, שיפוצניקים, חשמלאים שכל התהליך צריך כמויות לא מבוטלות של כלים וחומרי עבודה. הדבר החשוב ביותר בתהליך שיפוץ אמבטיה, כמו מרבית הדברים בחיים, הוא סדר. כשיש סדר בעבודה הכל ילך בצורה חלקה ופשוטה, מבלי עיקובים הגורמים לכאב ראש עבור הלקוחות. כמו בכל סדר גם פה ישנם שלבים בשיפוץ אמבטיה. הדבר הראשון, והחשוב ביותר, הוא בחירת קבלן הביצוע והשיפוצים.  חשוב לדעת שאמנם הטייטל הפורמלי ועצם היותו קבלן רשום נותן לו נקודות זכות, אבל קבלן שיפוצים אינו מחויב להיות איד מקצוע רשום. התרשמות מעבודות קודמות והמלצות מלקוחות הם דברים חשובים יותר מה זה שווה אם הוא רשום אבל ללא ניסיון בתחום? טוב, הבנתם. אז אחרי שבחרתם את איש המקצוע אשר יפקח על כל תהליך העבודה, בואו ניגש ישר לעניין, מה קורה בשטח בזמן שיפוץ אמבטיה.

השלבים בשיפוץ אמבטיה:

הריסה:

השלב הראשון בשיפוץ אמבטיה הוא הוא ההריסה, שלב זה לוקח כ- 4 שעות לכל היותר ובו הורסים את הכל,  אריחי הריצוף, אריחי החיפוי שבקירות, הברזים, האמבטיה, האסלות. יש לשים לב שבזמן פירוק אריחי הריצוף לא נפגע מערכת הצנרת. בסוף מלאכת ההרס והפירוק יגיע הפינוי, יש להימנע ככל שיותר על השארת פסולת באתר שבו יתחיל שיפוץ אמבטיה חדש.

*על מה להקפיד בעת ההריסה?

– יש לוודא שאיש המקצוע פינה את כל החפצים מחדר האמבטיה.

– יש לוודא שכל האריחים, אריחי הרצפה ואריחי הקירוי  פורקו מהמקום.

– על בעל המקצוע לשייף ולסתת את הקירות לפני החיפוי והריצוף ולמנוע אבק לא רצוי. 

צנרת:

עבודת האינסטלציה בתחום שיפוץ אמבטיה היא מורכבת וכרוכה בעבודות רבות. החלפת צנרת של המים הנכסים, צנרת הניקוז (מי דלוחין), האמבטיה, הניאגרה וכיור הרחצה. אם אין שינוי במקום הסניטציה אין הצורך בהחלפת הצנרת של המים הנכנסים.

קרמיקה – ריצוף וחיפוי:

לאחר ההריסה, הוצאת החול ומילוי חול הים החדש, הגיע הזמן לקרמיקה. אריחי קרמיקה בשיפוץ אמבטיה באים על מנת לרצף את הרצפה או חיפוי לקירות. יש לדאוג למרווח של 2 ס”מ בין האריחים שימולאו בחומר, רובה אקרילית.

התקנת כלים סניטריים:

דיברנו על שלבים בשיפוץ אמבטיה – והנה הגענו לשלב האחרון, שבו נדע איך יראה כל חדר האמבטיה. הרכבת הכלים “הלבנים” דוגמת כיורים, ארונות, אסלה, ניאגרה וכו.

דגשים על שיפוץ חדר אמבטיה:

תכנון מוקדם:

שיפוץ אמבטיה הוא תהליך המחייב תכנון מוקדם. חדר האמבטיה הוא בדרך כלל חלל קטן אשר כל חפץ וכל אביזר אמור להיות בדיוק במקום. תכנון לא נכון וחישוב מוטעה של הדברים יכול לשלוח אתכם לעשות חישוב מסלול מחדש. היוועצות עם מעצב פנים מקצועי יכול למנוע מכם כאב ראש עתידי. זאת הסיבה שכל כך חשוב תכנון לשלבים בשיפוץ אמבטיה, תכנון מדויק.

תשלום על עלויות החומר והוצאות:

תמיד נשאלת השאלה הבאה: מי משלם על הוצאות של עלויות החומרים בשיפוץ אמבטיה, הלקוח או בעל המקצוע? ובכן תשובה זו מחולקת לשניים: עלפי הנוהג בעל המקצוע נוטל חלק בהוצאות על החומרים והכלים “השחורים”:  חול ים למילוי הרצפה, לט, טיח, צנרת, רובה וכדומה. על הלקוח לקחת חלק בהוצאות עלות הכלים “הלבנים”: ברזים, כיורים, אסלה, מקלחון, ארונות ותאורה.

סוגי כיורים לבחירה בשיפוץ אמבטיה:

אחד הדברים הבולטים בשיפוץ אמבטיה הוא הכיורים, ולא בכדי יש לא מעט סגנונות שעל פיהם יקום העיצוב של חדר האמבטיה.

  • כיורי חרס – הנפוצים והזולים ביותר בארצנו. הם עמידים, חזקים וקלים לניקיון. באים במבחר צורות ועיצובים.
  • נירוסטה – נפוץ במבנים תעשייתיים וציבוריים כגון משרדים, מסעדות וקניונים, אמנם לא מעט אנשים נוטים להכניס עיצוב זה לביתם הפרטי.
  • אבן קיסר – חזק מאוד, יציב. עשוי קוורץ בשילוב עם אקריל. עמיד בפני סדקים, שריטות וכימיקלים שונים.

כתבות דומות

למה לעשות שיפוץ בניין

מה הדברים שחשוב לקחת בחשבון כשמתכננים שיפוץ בניין? שיפוץ בניין הוא מהלך חשוב ומשמעותי, שלא רק משפר את חזון הבניין ומעלה את ערכו, אלא גם

חשוב לשתף עם המשפחה והחברים:
דילוג לתוכן