נתנאל שיפוצים - פוסט חדש באתר

כל מה שצריך לדעת לפני שיפוץ בית משותף

שיפוץ בית משותף

נכון שיפוץ הוא כאב ראש אחד גדול, אך באופן כללי שיפוץ בית משותף עשוי להיות קל יותר מבחינת דיירי הבית ושגרת החיים המשתבשת, זאת ביחס למקרה של שיפוץ בית פרטי למשל – אז כל השגרה נאלצת לחכות בצד עד שמסתיים השיפוץ. אין זה אומר ששגרת החיים נשארת לחלוטין כשהיתה בזמן של שיפוץ בית משותף, אלא שההשפעה לרעה  על חיי היומיום של דיירי הבית המשותף היא מינורית, ובהחלט ניתן להתמודד איתה די בקלות. כיום, זה מאוד נפוץ לבצע שיפוץ בבית משותף ובעלי בתים משותפים רבים משתפים פעולה יחד כדיירים באותו בניין ומבצעים שיפוץ בכל הבניין. השיפוצים הנפוצים שניתן לראות בבתים משותפים הם שינוי של הלובי – הכניסה לבית, שידרוג ושיפוץ של המעלית, ריצוף מחדש של חלק מחלקי הבניין – בדרך כלל של הכניסה.

וכמו כן, דיירים אשר מתגוררים בבית משותף, פונים פעמים רבות לצביעה ושיפוץ של הבית במשותף מבחוץ. חברת נתנאל שיפוצים מספקת שירותי ייעוץ ושיפוץ הן בתחום של בתים פרטיים והן בתחום של שיפוץ בית משותף. חברת נתנאל שיפוצים תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה בנושא.

מה חשוב לדעת כאשר מתחילים שיפוץ בית משותף

ישנם מספר דברים שכדאי לשים לב אליהם טרם מתחילים שיפוץ בית משותף: ראשית, חשוב מאוד להיות בטוחים בכך שכל מערכות האינסטלציה השייכות לבניין תקינות ועובדות כראוי וללא מפגעים כאלו או אחרים  אם קיימת בעיה כלשהי, ניתן ומומלץ לתכנן את הטיפול בצנרת עוד לפני ביצוע השיפוץ ולא להפך. לאחר השיפוץ מומלץ לא לפגוע בריצוף שוב בשל תקלה בצנרת. שנית, מכיוון שבבית משותף מתגוררות מספר משפחות ולכל משפחה, שלא נאמר לכל בן משפחה, דעה משלו וטעם משלו, אם תתחילו להיכנס להחלטות של איזה צבע ואילו בלטות ישובצו בכניסה לבניין ולשתף בכך כל דייר ודייר – לא תתחילו לעולם את השיפוץ, לכן אנו בחברת נתנאל שיפוצים נשמח לייעץ לכם בהתאם לציפיות ובהתאם לצרכים שלכם ולקצר את תהליך ההחלטה המסורבל.

אם כבר בדקתם את התשתיות של הבית המשותף – ואתם יודעים שהצנרת תקינה, החשמל גם הוא תקין והכל עובד כפי שאמור לעבוד, בהחלט ניתן להתחיל את השיפוץ. כפי שנאמר קודם, אמנם אין פגיעה משמעותית בשגרת החיים ברוב הפעמים שמתבצע שיפוץ בית משותף, לפחות לא פגיעה בשגרת החיים כפי שמתרחשת בעת שיפוץ בית פרטי, אך בכל זאת יש פגיעה באיכות החיים לתקופה בה מתבצע השיפוץ ויש לקחת את זה בחשבון, במיוחד כאשר ידוע כי מתגוררים בבית המשותף אנשים מבוגרים יותר או אנשים שתלויים בשירותים כאלו ואחרים.

מה מומלץ לשפץ קודם בעת שיפוץ בית משותף?

שיפוץ בית משותף אינו זהה בין בית אחד למשנהו. בניגוד לביצוע של שיפוץ בית פרטי בו ההמלצה הגורפת היא בדרך כלל להתחיל במטבח או בחדר האמבטיה, בעת שיפוץ בית משותף יש לבחון מספר פרמטרים טרם מתחילים, כאשר הראשון הוא רצונותיהם וצורכיהם של דיירי הבית. הדבר השני שיש לבחון הוא תקציב ודבר נוסף שיש לבחון הוא מה הציפיות של הדיירים ולערוך תיאום ציפיות בהתאם לשאר הפרמטרים. על ידי התייעצות עם איש מקצוע מתחום של שיפוץ בית משותף, תוכלו להגיע לבהירות גבוהה ביחס לרצונותיכם, צורכיכם וציפיותיכם מהשיפוץ.

אם חשוב לכם שחזות הבניין תיראה טוב, מומלץ להתחיל מצביעה חיצונית של הבית, אם חשוב לכם שהכניסה לבניין תשודרג, השקיעו בתכנון של הלובי, אם בכניסה לבניין יש גינה אולי תרצו להשקיע דווקא בה. בכל מקרה התייעצות עם איש מקצוע בעל ניסיון רב בביצוע שיפוץ בית משותף יעזור לכם להגיע להחלטות הנבונות ביותר עבורכם.

מתי כדאי לערוך שיפוץ בית משותף?

שיפוץ בית משותף עלול ליצור הרבה לכלוך, אבק ואי נוחות לתקופה מסוימת, לכן מומלץ לבצע את השיפוץ בזמן שיש אפשרות שלפחות חלק מדיירי הבית אינם בבתיהם ונמצאים בחופשה כלשהי. בהחלט זמן טוב לבצע שיפוצים זה חגים, כמובן שלא כל חברת שיפוצים אכן מספקת עבודה בעת החגים ויש לברר זאת. בנוסף לכך אם השיפוץ לא אמור להימשך חודשים רבים מידי כמו לדוגמה בעת הקמת מרפסות לאורך בניין שלם, אז השיפוץ עלול להימשך מספר חודשים, אז מוטב לבצע את השיפוץ בחודשי ם בהם אין משקעים.

אם כן, אם הבניין שלכם ישן מאוד ואתם מעוניינים לשנות את חזותו, אם הלובי איננו מזמין ומיושן ואתם מעוניינים לחדש אותו, אם הקירות מתקלפים או אם ברצונכם לשפץ את המעלית – תוכלו לבצע שיפוץ אשר ישנה את פני הבית שלכם. כפי שנאמר, בכדי לבצע שיפוץ בית משותף חשוב לתאם ציפיות בין כל דיירי הבית ולאחר מכן מול איש המקצוע. בנוסף לכך חשוב לבדוק את כל תשתיות הבית טרם מתחילים את השיפוץ, כל תקלה באחת התשתיות בעת שיפוץ או לאחריו תהיה הוצאה מיותרת – ניתן לשלב שיפוץ מערכות אינסטלציה וחשמל עם שיפוץ של הבית או לבצע אותם בהמשכיות כאשר לפני השיפוץ הקוסמטי חשוב להתרכז בשיפוץ הפרקטי של מערכת האינסטלציה ומערכת החשמל אם יש צורך בכך. חברת נתנאל שיפוצים תשמח לייעץ ולתת מענה לכל שאלה בנושא של שיפוץ בית משותף אשר זקוקה למענה.

חשוב לזכור, שיפוץ בית משותף גורם לאי נוחות לתקופת זמן מסוימת, יש לקחת זאת בחשבון ולדווח לכל דייר ודייר באופן אישי על מה שהולך לקרות בזמן של שיפוצים בבית המשותף, כמה זמן ימשכו ובמה זה כרוך מבחינת שינוי הרגלי היומיום של הדיירים.

כתבות דומות

מאחורי השיפוצים – עקרונות מנחים

חברת נתנאל שיפוצים הינה חברת שיפוצים ובניה רבת ניסיון העוסקת בתחום כ-8 שנים. בראשות החברה מספר רב של עובדים המתמחים בכל תחומי הבניה והשיפוצים כגון

חשוב לשתף עם המשפחה והחברים:
דילוג לתוכן